Typisk udfordring i produktionsvirksomheder

Hvordan skaber jeg overblik over kapacitetsbehov i produktionen?

Manglende overblik 

En typisk udfordring i produktionsvirksomheder er, hvordan man skaber overblik over kapacitetsbehovet. Hvor meget skal produceres og til hvornår? Har vi de rigtige ressourcer? Hvilke færdigheder er der behov for både på kort og længere sigt?

Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management kommer med nogle gode forecast-funktioner til at hjælpe produktionsvirksomheder med at skabe overblik og få styr på netop denne udfordring.

Ja tak, jeg vil gerne høre mere

En stærk løsning til produktionsvirksomheder

Er du en mellemstor eller stor virksomhed med brug for effektive værktøjer inden for produktionsstyring og logistik? Så er Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management et godt udgangspunkt. 

Løsningen understøtter centrale aktiviteter i produktionen og løser konkrete problemstillinger, såsom:

  • Realtidsindsigt i produktionsprocessen
  • Overblik over kapacitetsbehovet i produktionen
  • Opsamling og overblik over produktionsomkostninger
  • Konfigurerbare produkter
  • Løbende kvalitetskontrol i produktionsprocessen

Kerneprocesser i produktionskæden effektiviseres, digitaliseres og automatiseres, og skaber øget effektivitet og transparens på tværs af produktionen. 

Vil du vide mere? 

 

Af Carsten Slot, VP & Partner, Bredana Axcite

Feltet af partnere, der forhandler Dynamics 365 Supply Chain Management, er meget bredt. I løbet af det seneste årti er tendensen gået i retning af, at feltet er blevet endnu mere spredt. Store forhandlere har vokset sig meget større gennem fusioner, mens der i den anden ende er mindre virksomheder, der har valgt at fortsætte som selvstændige. Bredana Axcite tilhører den sidste gruppe.

Min erfaring fra især de senere år er, at partnervalget er blevet vigtigere og vigtigere, for der er stor forskel på den måde, de enkelte ERP-leverandører griber opgaven an på.

Jeg oplever, at nogle virksomheder kommer til at vælge en partner, som er for stor. De har en forventning om, at leverandøren, lige som de selv, vil stille med få, gennemgående medarbejdere til projektet, og at eksterne og interne arbejder tæt sammen og lærer hinanden at kende til gavn for udvikling og implementering. Men hverdagen viser sig ofte anderledes. Den store forhandler sender mange forskellige konsulenter, som det nu passer.

Lige som det er vigtigt at få afstemt forventningerne til selve projektet, er det altså vigtigt, at man afstemmer forventningerne til, hvem og hvor mange, der deltager fra forhandlerens side.

Min anbefaling er, at man vælger en partner, hvis størrelse naturligvis matcher opgaven – men i høj grad også ens egen virksomhed. Hvad angår Bredana Axcite, er der opgaver, som vil være for store, og som vi selv ville takke nej til, hvis vi fik dem tilbudt. Det gælder systemer til virksomheder og koncerner med mange tusinde ansatte. Dem er de store partnere bedst til. Omvendt oplever vi at være et rigtig godt alternativ i midt-markedet og til virksomheder op til 1.000 ansatte.

Forretningsforståelse og gennemgående konsulenter

Jeg vil også anbefale, at man vælger en partner, som har erfaring med og opnået gode resultater inden for ens egen branche. Hos Bredana Axcite har vi specialiseret os i at optimere og automatisere forsyningskæder hos virksomheder inden for produktion, handel og distribution. Vi har gennem årene udviklet brancheløsninger, som er særligt tilpasset denne målgruppe. Det gør os til et godt match for virksomheder med fokus på avanceret logistik inden for netop disse brancher.  

Vi lægger vægt på, at vores konsulenter forstår den virksomhed, de skal arbejde for. Derfor henter vi vores medarbejdere i industrien, hvor de arbejder som eksempelvis produktionschef, logistikchef eller økonomichef. Det betyder, at vores konsulenter har en solid forretningsforståelse og kan tage dialogen med virksomheden om løsninger, der giver forretningsmæssige fordele og tilfører værdi.

Samtidig lægger vi vægt på, at det er faste og gennemgående konsulenter, der betjener en virksomhed. Vi har erfaring for, at tætte relationer mellem vores konsulenter og virksomhedens medarbejdere giver de bedste resultater. Ikke mindst fordi vores medarbejdere lever sig ind i virksomheden og kommer til at kende den ganske godt.

Det tætte samarbejde styrkes via en agil projektmodel, Bredana-modellen, som inddrager virksomhedens superbrugere på et tidligt tidspunkt.

Det betyder, at vi får gjort virksomhedens viden og erfaring aktiv i forhold til systemudviklingen, og at systemet udvikler sig i præcis den ønskede retning.

Er din virksomhed interesseret i at uforpligtende snak, om hvordan Bredana Axcite kunne hjælpe jer, er du velkommen til at kontakte os nedenfor.

keyboard_arrow_up