Frandsen 

Microsoft Dynamics 365: Løftestang til forandring og digitalisering

Designvirksomheden Frandsen har med årlige vækstrater på over 10 procent brug for en ERP-løsning, som understøtter deres strategiske ambitioner om digitalisering og øget vækst. Valget er faldet på Microsoft Dynamics 365. 

Frandsen

Branche: Handel og produktion

Størrelse: Mellemstor 

Løsninger: 

Begrænsninger i nuværende system

”Vi begynder at mærke begrænsninger i de systemer, vi er i nu. Derfor har vi besluttet at tage et stort spring fremad i form af det webbaserede Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations,” siger Pernille Frandsen.

Og hun glæder sig til at komme i gang med at udvikle og implementere løsningen:

”Timingen kunne ikke være bedre i forhold til, hvor vi er nu på den overordnede strategi og vækst. Vi vil benytte lejligheden til på alle områder at udfordre os selv til at gøre det bedre end i dag.”

Frandsen Group om samarbejdet med Bredana Axcite

Frandsen Group har i over 15 år samarbejdet med Bredana Axcite, der hjælper med at gennemføre forandringsprocessen.

”Bredana Axcite kender vores kernekompetencer, forretning og strategi. Dermed kan de udfordre os, og vi vil udfordres. Det er en del af det, vi køber.” Pernille Frandsen, COO.

”Over 15 år har vi opbygget et tillidsforhold til Bredana Axcite, og vi ser frem til at gennemføre vores forandringsprojekt sammen med konsulenterne herfra. De kender vores kernekompetencer, forretning og strategi og formår at udfordre os.”

Benny Frandsen tidligere CEO og stifter af Frandsen Group

Forventer markante fordele

Selve løsningen - Dynamics 365 for Finance and Operations forstærket af Axcite Logistics pakken fra Bredana Axcite - vil give konkrete fordele på en række områder.

”Vi forventer de største fordele inden for produktion, lager, finans, kvalitetskontrol samt CRM,” siger Pernille Frandsen.

Lagerstyringen vil undergå kæmpe forandringer i form af effektivisering med håndterminalløsning og et helt andet overblik end i dag – blandt andet over varereservationer. Kundeservice højnes, og alle funktioner bliver mere enkle og nemmere at udføre for vores medarbejdere. Forsendelsen digitaliseres fuldstændig.

Kvalitetskontrollen, som i dag kører i et separat system, optimeres gennem en langt stærkere løsning i selve Dynamics 365.

”Lagerstyringen vil undergå kæmpe forandringer i form af effektivisering med håndterminalløsning og et helt andet overblik end i dag”

Pernille Frandsen COO Frandsen Group

Smartere arbejdsgange og digitalisering sammen med kunder og leverandører

På det praktiske plan og gennemgående for hele koncernen er det et mål at undgå genindtastning.

”Alle arbejdsgange skal digitaliseres så meget som muligt: Ordremodtagelse, modtagelse af fakturaer fra leverandører, afsendelse af fakturaer med mere.

”I forhold til kunderne tager vi investeringen i digitalisering på forkant, så vi ikke bliver valgt fra, fordi det er besværligt at handle med os,” siger Pernille Frandsen.

Integreret onlinesystem

CRM-løsningen tager også et kvantespring frem i form af den integrerede Sales app i Dynamics 365:

”Det bliver en kæmpe fordel, at vores 15 sælgere og agenter verden over kan arbejde med kunderegistrering og rapportering i et system, vi alle kan tilgå,” siger Pernille Frandsen.

”Det, at Dynamics 365 er webbaseret og dermed kan tilgås overalt i verden og på alle enheder, PC, tablet og telefon, er vi meget tiltrukket af.”

Vil du vide mere?

Vi vil meget gerne dele vores erfaringer med dig. Naturligvis uforpligtende og uden beregning.

keyboard_arrow_up