Coronakrisen

Vi gør hvad vi kan for at holde hjulene i gang på forsvarlig vis

April 2020 // 5 MIN

Bredana Axcite har udskiftet alle fysiske kundemøder med online møder via Microsoft Teams. I samarbejdet med lampeproducenten, Frandsen, burde det måske betyde forsinkelser i implementeringen af et stort Dynamics 365-projekt. Men projektet holder tidsplanen.

Corona-krisen i Danmark har tvunget størstedelen af danske virksomheder til at kommunikere digitalt eller via telefon med deres kunder for at overholde myndighedernes restriktioner for at begrænse smitten. Hos Bredana Axcite er medarbejderne sendt hjem for at arbejde, og alle fysiske møder, herunder kundemøder, er erstattet med online møder. 

Der arbejdes ekstra hårdt i denne tid

- Det stiller selvfølgelig store krav til alle medarbejdere for at opretholde fremdriften i vores forretningsprojekter uden at gå på kompromis med hverken kvalitet eller deadline. Men jeg synes, at både vores medarbejdere og kunder, som jo selv er i samme situation som os, har været hurtige til at omstille sig og tage den nye mødeform rigtig godt til sig, siger Carsten Slot, CEO og partner i Bredana Axcite.

Lange videomøder er overraskende effektive

Hos vores langvarige kunde, lampeproducenten Frandsen, er vi netop i gang med sidste fase af implementeringen af Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations forstærket af vores egen modulpakke til optimering af forsyningskæden, kaldet Axcite Supply Chain. 

Bredana Axcite og Frandsen anvender Microsoft Teams til afholdelse af videomøder, og senest har de bevist, at de sagtens kan afholde lange videomøder, der endda er mere effektive end de fysiske møder.

-Umiddelbart vil de fleste sikkert mene, at det burde være mindre effektivt med videomøder, når man ikke kan aflæse stemningen i rummet, have samme flow i samtalen eller se hinanden i øjnene på samme møde som ved et fysisk møde, men vi har erfaret det modsatte, siger Carsten Slot. 

-Vi har oplevet, at vi kan afholde videomøder på over 4 timer, hvor alle holder koncentrationen.

COO hos Frandsen, Pernille Frandsen, er enig i, at det nye mødeformat er effektivt. Frandsen har selv udskiftet alle interne og eksterne møder ud med Microsoft Teams.

- Vi har erfaret, at videomøderne giver en bedre udnyttelse af vores tid. Formatet tvinger os til at have fokus og et klart formål med møderne, som vi ikke oplever på samme måde i fysiske møder. Der smalltalkes ikke mødedeltagerne imellem, eller bruges unødvendig lang tid på det tekniske setup, såsom at koble sin bærbar til en storskærm, som vi ofte oplever på fysiske møder. Rent samtaleteknisk er der kun én, der kan tale ad gangen. Dermed er rækkefølgen mere ordnet, og man kan få talt ud, mens andre lytter, fortæller Pernille Frandsen.

Optagede videomøder anvendes til intern læring

Når konsulenter fra Bredana Axcite gennemgår nye brugerflows med superbrugerne fra Frandsen, så optages videomøderne, hvilket er med til at gøre den interne læringsproces hos Frandsen mere effektiv.

-Hvis der er én, der ikke har kunnet deltage, kan vedkommende blot se optagelsen af videomødet og dermed blive opdateret. Desuden kan vores superbrugere selv gense videoerne, hvis de har behov for at gennemgå de nye flows igen, siger Pernille Frandsen.

Dynamics 365-implementering sprintes i mål via Teams

Bredana Axcite og Frandsen er i sidste fase i implementeringen, og forventer at gå live inden sommerferien.

”Vi ved ikke, hvornår vi reelt kan vende tilbage til hverdagen og genoptage den normale samarbejdsform. Men alt tyder på, at vi sandsynligvis må gennemføre den sidste fase af implementeringen via afholdelse af Microsoft Teams.

keyboard_arrow_up